Autor Otis Laubert z ponuky Roman Fecik Gallery.

* 8. január 1946, Valaská, Česko-Slovensko
Otis Laubert (1946) „zberateľ a lovec“, tvorca koláží, asambláží, objektov a inštalácií z nájdených predmetov, patrí k najoriginálnejším postavám súčasného slovenského umenia. Dlhé roky (tvorbe sa systematicky venuje po roku 1975) zbieral reálne premety, staré veci, ktoré „nikomu nechýbali“, recykloval ich, kumuloval, kombinoval, spájal do zostáv, na ich základe vytváral diela novej asociatívnej významovosti.

Laubertova tvorba nie je len výsledkom dlhoročnej zberateľskej vášne, skladanie a utváranie subtílnych, minucióznych kolekcií z tých najobyčajnejších nájdených predmetov, nepotrebných a odhodených vecičiek. Je predovšetkým výsledkom pôvodného interpretačného aktu videnia a „stvorenia“, ktorým dokázal posunúť zdanlivo banálne a nepoužiteľné fragmenty reality do sveta umenia, pravdaže, nie bez inšpirácií Duchampovským dadaistickým gestom. Hoci ich akumuloval skôr di plošných – reliéfnych zostáv, často v kazetách (akoby na spôsob albumov, zbierok známok, motýľov a podobne), v jeho tvorbe mali miesto ak !trojrozmerné interpretácie“ asamblážového typu (Bez názvu, zo série Kvety, 1988; Bicykel, 1995; zberateľ, 1996). Smerom k 90. a nultým rokom dostávali čo raz priestorovejšiu podobu, čo súviselo s tým, že jeho tvorba vyšla z undergroundu nielen takpovediac na svetlo, ale aj do múzejných a galerijných inštitúcií (Fluidum, Galéria Knoll, Budapešť; Siločiara, 1992, SNG; Svetlo vecí, Synagóga GJK, Trnava, 1996; Tohoročný barok, GMB, Bratislava, 1998).

Predaj umeleckých diel a obrazov slovenský a českých autorov. Maľby, grafiky, sochy, koláže a kresby.

Otis Laubert

Otis Laubert

  • Biography

    * 8. január 1946, Valaská, Česko-Slovensko
    Otis Laubert (1946) „zberateľ a lovec“, tvorca koláží, asambláží, objektov a inštalácií z nájdených predmetov, patrí k najoriginálnejším postavám súčasného slovenského umenia. Dlhé roky (tvorbe sa systematicky venuje po roku 1975) zbieral reálne premety, staré veci, ktoré „nikomu nechýbali“, recykloval ich, kumuloval, kombinoval, spájal do zostáv, na ich základe vytváral diela novej asociatívnej významovosti.

    Laubertova tvorba nie je len výsledkom dlhoročnej zberateľskej vášne, skladanie a utváranie subtílnych, minucióznych kolekcií z tých najobyčajnejších nájdených predmetov, nepotrebných a odhodených vecičiek. Je predovšetkým výsledkom pôvodného interpretačného aktu videnia a „stvorenia“, ktorým dokázal posunúť zdanlivo banálne a nepoužiteľné fragmenty reality do sveta umenia, pravdaže, nie bez inšpirácií Duchampovským dadaistickým gestom. Hoci ich akumuloval skôr di plošných – reliéfnych zostáv, často v kazetách (akoby na spôsob albumov, zbierok známok, motýľov a podobne), v jeho tvorbe mali miesto ak !trojrozmerné interpretácie“ asamblážového typu (Bez názvu, zo série Kvety, 1988; Bicykel, 1995; zberateľ, 1996). Smerom k 90. a nultým rokom dostávali čo raz priestorovejšiu podobu, čo súviselo s tým, že jeho tvorba vyšla z undergroundu nielen takpovediac na svetlo, ale aj do múzejných a galerijných inštitúcií (Fluidum, Galéria Knoll, Budapešť; Siločiara, 1992, SNG; Svetlo vecí, Synagóga GJK, Trnava, 1996; Tohoročný barok, GMB, Bratislava, 1998).

  • Influences

    Ťažiskovou umeleckou stratégiou Otisa Lauberta je stratégia zbierania. Zberateľstvo uňho funguje ako vrcholne individulána metóda uchopenia sveta, ktorá v sebe obsahuje celú škálu osobitej komunikácie s realitou.Ak sa pozrieme na Laubertove zberateľstvo v širších historických súvislostiach, objavíme spriaznenosť jeho tvorby s ranou avantgardou 20. storočia, s Kurtom Schwittersom, Marcelom Duchampom, surealistickým nájdeným predmetom (objet trouvé), dadaistickým readymadom, s neskoršími princípmi hnutia Fluxus, neodadaizmu, pop-artu alebo nového realizmu a v perspektíve vzdialenejšej minulosti aj spriaznenosť s tradičným zberateľstvom, ktoré sa v európskom kontexte spája s obradným uchovávaním drahocenností najrôznejšieho charakteru od rarít a kuriozít cez umelecké predmety až k samotným umeleckým dielam.

  • Exhibitions

    1979: Bratislava (trojrozmerné interpretácie, privátna výstava v autorovom byte na Moskovskej ul.)
    1981: Orlová (Dom kultúry)
    1983: Brno (Klub Křenová)
    1986: Praha (Klub na Chmelnici)
    1987: Brno (Nádvorie galérie mladých)
    1990: Bratislava (Galéria Palisády)
    1991: Budapešť (Knoll Galerie)
    1991: Amsterdam (Witzenhausen – Meijerink Galerie)
    1992: Viedeň (Knoll Galerie)
    1992: Bratislava (Sondy / Slovenská národná galéria)
    1992: Praha (Galéria V. Špálu)
    1992: Ostrava (Studio Della)
    1993: Nové Zámky (Galéria XC)
    1993: Chateauroux (Mimo rámca, Ocre d´Art)
    1994: Banská Bystrica (Témy / Štátna galéria Banská Bystrica)
    1994: Poprad (Témy / Popradská galéria)
    1995: Berlín (Modré "Pikasovo" obdobie / Galerie of Zwei)
    1995: Bratislava (Do všetkého strká ruky / Galéria Nova)
    1996: Nové Zámky (Zo série Mailart / Galéria umenia)
    1996: Brno (Frontálny útok na Benátky / Galéria Aspekt)
    1996: Trnava (Svetlo vecí / GJK – Synagóga – Centrum súčasného umenia)
    1996: Drážďany (Abeceda / Kunsthaus Raskolnikov)
    1996: Viedeň (Čo na seba / Kultur Kontakt)
    1997: Bratislava (Čo na seba / Galéria Tatrasoft)
    1998: Bratislava (Motýle – ty jsou ani netknuty / Galéria Tatrasoft)
    2001: Pred knihou, galéria Priestor, Bratislava, Slovensko
    2004: Fragmentálnosť sveta, F centrum, Bratislava, Slovensko
    2005: Na dvoch miestach, galéria Millenium, Praha, Česko
    2007: Vlajkonoš si zobral kartografku, Galéria umenia, Nové Zámky, Slovensko
    2007: Vlajkonoš si zobral kartografku, Slovenský inštitút, Berlín, Nemecko
    2008: Omrvinky z Knulpovej kapsy, Galéria P. M. Bohúňa, Liptovský Mikuláš, Slovensko
    2008: Pulse art fair, Miami, USA
    2009: Pulse art fair, New York, USA
    2009: Nastenuvstúpenie kobercov, Kuvajt
    2009: Omrvinky z Knulpovej kapsy, Galéria M. A. Bazovského, Trenčín, Slovensko[5]
    2010: Zvláštny výber, Dom umenia, Bratislava, Slovensko (s Petrom Kalmusom)
    2011: Vlajky nad časťou zemegule, galéria Půda, Frýdek-Místek, Česko
    2011: Knihy sú hlavné, galéria 1499, Olomouc, Česko
    2011: Vlajky sú hlavné, galéria Langův dům, Český Těšín, Česko
    2011: Dvakrát Japonsko, F centrum, Bratislava, Slovensko
    2012: Odtiaľ pochádzam, Horehronské múzeum, Brezno, Slovensko

Showing all 11 artworks

Otis Laubert

Zo série Komentáre ku komerčnému textu, 2009
150 x 100 cm asambláž

Otis Laubert

Viacnásobne Modrý Mauritus (295), 2007
51 x 70 x 5 cm asambláž

Otis Laubert

Gabun, 2014
36 x 51 x 6 cm asambláž

Otis Laubert

Bez názvu zo série zbierky 19.8.2008 (modra), 2008
40 x 30 x 5 cm asambláž

Otis Laubert

Bez názvu zo série zbierky (drevo) 28.6.2014, 2014
40 x 30 x 5 cm asambláž

Otis Laubert

Bez názvu Zo série zbierky (farby) 26.3.2011, 2011
40 x 30 x 5 cm asambláž

Otis Laubert

Komentáre ku komerčnému text, zo série tapisérie, 1995
110 x 47 cm Kombinovaná technika

Otis Laubert

Všetci jej pozeráme na nohy, 1998
120 x 89.5 cm asambláž

Otis Laubert

Trojfarebné štastie (zo série Fotografie, podskupina šťastie), 2019
asambláž

Otis Laubert

Čo všetko bolo v Zlatom Paláci, 2020
44 x 46.5 x 4 cm asambláž

Otis Laubert

Posielam Vám prvú pohľadnicu ako som sa zamestnal vo firme Hlinko, 2015
50 x 40 x 5 cm asambláž